Danes gremo v plastiki na rizol, in če gre verjeti spletu, bi to v prevodu Zagrebčanov in Zagrebčank pomenilo, da gremo na asfalt k tabornikom španskega Zagreba. Ampak danes bi težko rekli, koliko tamkajšnjih »klinacov« sploh še ve, da je v 90. letih prejšnjega stoletja obstajal band, ki sliši na ime Rizol in ki je negoval originalen zvok klubskega punka. Po skoraj dvajsetih letih založniške pauze pa so v letu 2016 ponudili nov izdelek z naslovom Strategija.
Rizol sestavljajo fantje v klasični formaciji garažnega punk rock banda. Damir Čanadi na vokalu, Marko Gregoraš na bobnih, Krešo Miščević solo kitari, Jadranko Pongrac ritem kitari in zame osebno najbolšem v bandu, basist Bojan Trkulja, ki bi ga po poslušanju albuma najbrž vprašal, če igra s trzalico. Fantje iz Rizol so k sodelovanju povabili tudi različne glasbenike in goste, med katerimi je najbolj znano ime Ivanka Mazurkijević, ki sodeluje s komadom »Note« (opombe). Ivanko zelo redko vidimo v garažnih punk okrožjih, njen prispevek na albumu pa veliko bolje zveni v trenutkih, ko se meša z glavnim moškim vokalom, kot v uvodu, kjer oddela samostojno.
Na plošči, ki je izšla leta 2016 pri ugledni hrvaški založbi »Croatia records«, najdemo 13 avtorskih komadov, ki so v večini delo že omenjenega basista in kitarista. Album začne komad z naslovom »Lice«, ki ponuja mešanico trših grifov, rockerskih nastavkov in punkerske preprostosti. Po malem odnese ritem kitaro celo v heavy vode in lahko bi rekli da je izmed vseh komadov z albuma »Jutro«, tisti ki največ koketira s punkom. V njem je slišati moč ulice in njene punk filozofije, kar lahko sedaj, ko že vemo, kaj naj bi pomenil Rizol, lepo povežemo z bistvom banda in njegovim novim izdelkom. Diametralno nasproten je naslednji komad »Dar«, ki gre v post-dark punkersko sceno in ki ga lahko primerjamo s temnejšim pristopom kultnega angleškega banda »The damned«, ki je v 70-ih letih vplival na kasnejše punk bande s hitrim tempom, energično držo in igranim slogom. Skupaj s Sex Pistols in Clash so takrat pomagali voditi punk gibanje v Združenem kraljestvu in tako skupaj tvorili skupino prvih ali »band of firsts« britanskega punka, ki se je kasneje pospešeno širil v temne prostore ulične, alternativne, klubske scene. Poleg izvirnega punkerskega vpliva se Rizol, še najbolj v komadu »Svijet«, poigrava tudi z elementi umazanega blues – rocka, ki so značilni za ameriško rock skupino ZZ top. Fantje iz Rizol na novi plošči Strategija tako različne vplive in interpretacije napeljejo in lepo vključijo v svojo atmosfero.
Vse skladbe z albuma imajo skupni imenovalec, to so spevni refreni, od katerih se vam bo marsikateri, po nekaj poslušanjih, že odvrtel v malih možganih. Tekstualno se band bori proti različnim socialnim krivicam, pritiskom v družbi in še najbolj izrazito kaže band težnjo za popoln notranji preobrat posameznika, ki lahko nekaj spremeni. Teksti torej lebdijo med iskrenim razmišljanjem otroka, ki čuti bolečino in krivice odraslih ljudi, tistih ki se želijo vrniti v neke srečnejše čase. Razloge da nekatera besedila, predvsem tista v počasnejših komadih, zvenijo kot davno izpet film, pa je najbrž treba poiskati v tem, da je večji del materiala nastal ob koncu prejšnjega stoletja.
Rizol so tako ponudili ploščo punk rifov v kombinaciji z bluesom, post punkom in hard – heavy odtenki. Fantje so izdelek predstavili 23. junija tudi v dvorani Gustaf, KC Pekarna, na 17. obletnici neodvisnega prijateljskega festivala pri'i pa vi'i.