Klasika danes? Jutri?
Kam v današnjem času spada klasična glasba? Izključno v koncertne dvorane? Cerkve? Poroke? Festivale? Klube? Dvigala? Trgovine? Ali sploh še kam spada? In v kakšni obliki? Strogo večerni, bleščeči, ob izbranih besedah, vrhunskem vinu? Izvirno, tako kot je nekoč bilo, ali je dovoljena modernizacija? Je le ta zaželjena? Smiselna?
Klasična glasba se je v brzem vrtincu modernega časa znašla v krizi nekoč jekleno močne identitete. Kakor da bi zašla v zmes elitizma, konservativnosti in zamudne pedantnosti. Zdi se, da atomska »instant« doba s suficitom informacij le stežka procesira umetnost, ki v svoji obravnavi zahteva nekoliko več pozornosti, časa in premisleka.
A tudi klasična glasba je navsezadnje še vedno – glasba! In v svoji biti je ena od funkcij umetnosti vendarle razvedrilo. Večji del repertoarja klasike je bil in je še vedno napisan prav s tem namenom. Tehnična dovršenost, virtuoznost izvajanja in estetski ter izpovedni doprinos pa so tisti dodatek, ki osnovni namen zgolj podkrepi.
Cikel »klasika danes? jutri?« je zastavljen kot dokaz, da je za uživanje ob klasični glasbi več kot dovolj le radovednost posameznika. Predstavili se bodo mladi, drzni izvajalci v manj običajnih sestavih, ki na klasično sceno prinašajo svežino in novosti, a pri tem ne zapostavljajo pomembnosti kvalitetne izvedbe in izbire programa. Koncerti so postavljeni v mariborsko Minoritsko cerkev, ki je s svojo zgodovino in menjavo namembnosti lep primer nujnosti sprememb in prilagajanja času. Hkrati nudi magično akustično podporo za komorne sestave, pa tudi optimalno vizualno okolje za tovrstne koncerte.
Trije koncerti cikla nudijo krasno popotovanje skozi različna glasbena obdobja in stile, hkrati pa klasično glasbo ponudijo v novi, modernejši luči. S spoštovanjem do bogate preteklosti iščejo nove smernice, kako »resno« glasbo ohraniti na dosedanjem nivoju, v isti sapi pa razširiti publiko in klasični glasbi poiskati mesto v današnjem času in prihodnosti. (Sašo Fekonja)