Zadnji ?nelkurs slovenske muske

Ponedeljkovo prizori??e uprizoritvene umetnosti na najve?jem festivalu jugovzhodne Evrope, festivalu Lent, je s svojo ekipo obiskal legendarni obraz in glas slovenske dru?beno kulturno-zabavne scene, Lado Bizovi?ar. Njegova in Karasova predstava Slovenska muska od A do ? je zaradi popularnosti pre?la ?e v tretjo sezono uprizarjanja, festival Lent pa je doletela ?ast, da se je zadnja uprizoritev zgodila prav tam, na odru Minoriti. Lado nastopa kot frontman v predstavi, v kateri se spominja, parodira, reprezentira, raziskuje in navsezadnje tudi povzdiguje slovenske glasbenike. Ga?per Konec je virtuoz na klaviaturah, pa tudi na najbolj priljubljenem slovenskem glasbilu ? fla?i. ?e na za?etku predstave nas privabi soigralec Miha Debevec, ki se ne more lo?iti od drugega najpopularnej?ega slovenskega glasbila ? harmonike. To pride na svoj ra?un na koncu predstave, namre?, Lado ob uporabi komi?nih vlo?kov, ob?instvo nagradi z melodijami zloglasne harmonike ni? prej kot za grande finale. Tako ohranja gledalce vznemirjene. Sicer pa je vznemirjenost prisotna skozi vso predstavo, ker odli?no uporablja dramsko napetost.

Glasbena predstava je nastala na podlagi njegovega poslu?anja radijskih postaj, torej ob momentih poslu?anja slovenske glasbe, ki jih je, kot pravi, skanaliziral v skupek ?momentkov?. Nekje 5 let je trajalo, da je izbral vse te zamisli in asociacije, medtem ko je organizacijsko in timsko ustvarjanje potekalo 2 leti. V odgovoru na vpra?anje, kako je nastalo skupno sodelovanje, je Lado dejal:

Izjava se nahaja v posnetku.

Predstava slovensko glasbeno sceno interpretira s komi?nimi situacijskimi vlo?ki, odli?nima kostumografijo in scenografijo ter efektivnimi zvo?nimi efekti. Dinamika predstave je jasna; komi?nim pripovedim in ske?em sledijo glasbeni vlo?ki, ki pa tudi vsebujejo komi?na besedila. Tako predstava zagotavlja uro in pol neprestanega smeha in zabave. Bizovi?ar tudi simpatizira z glasbenimi napevi nekaterih ki?astih slovenskih avtorjev, za katere pravi, da bi jih bilo potrebno druga?e zapakirati, pa bi lahko celo dosegli estetsko vrednost. Lado izpostavlja misel, da si mladi najverjetneje ?elijo, da bi jim bila glasbena besedila blizu. Zato je ve??e sestavil napev z aktualno mladostni?ko problematiko v formi zborovskega petja. In tako v tej formi glasbeni vlo?ek izra?a ?udovito polnost glasov in melodije, komi?no besedilo pa nas zabava in se posmehuje pomanjkljivostim uporabe socialnega omre?ja, ki so lahko tudi prednosti.

Pregled slovenske glasbene scene se seveda za?ne z Avseniki. Glede na okoli??ine je Lado v izraz spo?tovanja do preminulega pozval ljudi ne k minuti molka, temve? k minuti ploskanja. V?ivijo se tudi v balkan sceno, privo??ijo si Jo?eta Potrebuje?a, slovensko Emo, boybende, Wernerja, Sebastjana in ?e bi lahko na?tevali. Lado pa spet preseneti z odli?no izvedbo opernega vlo?ka.

V predstavi nazorno kritizira tudi realnost slovenskih umetnikov, ki niso v ansamblih in na  rednih pla?ah, ampak se morajo ob umetnosti in zabavni?tvu pre?ivljati ?e s ?im drugim. Dr?ava si sicer prizadeva za zagotavljanje dolo?enega odstotka predvajanja slovenske glasbe v radijskem etru, ampak to samo na sebi ?e ni re?itev problema. Lado se sicer ne ?uti pristojnega za razpravljanje o predpisovanju kvot, meni pa:

Izjava se nahaja v posnetku.

Bizovi?ar ponovno dokazuje svojo multitalentiranost, ljubezen do gledali??a in glasbe. Izkazal se je tudi kot re?iser, prav tako predstave s komi?nimi vlo?ki Ko-ko komedija, ki je potekala dan prej na istem odru v zasedbi Katarine ?as in Anamarije Miti?. Pravi, da je sicer v tej predstavi v manj?i meri res s prstom vstopil v re?ijsko delo in da je pri predstavi sodeloval s profesionalci genijalci:

Izjava se nahaja v posnetku.

Sodeluje z ekipo, s katero se imajo res fajn. To nedvomno poganja njegovo kreativnost in provokativnost, s katero posega v na? um in srce. Ob njem je bilo mo? zaznati naklonjenost in pripadnost ob omembi Radia Mar? ter odprtost do druga?nosti in raznolikosti, ki jo omogo?a alterscena.

Predstavo si je ogledala Mateja F., ki si od vtisa ?e ni opomogla.

Facebook Twitter Deli