NostalMikser (43-2025)

Mikser iz nekih drugih časov začenjamo z afterjem.

Morda vas še na afterici ujame potop v globine zgodnjih "noughtiesov",  kot jih uspešno obujata Graham Epstein in Justine Dorsey. Ameriški dvojec se je trofnil na Hingu, ugotovil, da si deli rojstni dan, in začel delati muziko, kot se je poslušala v času Hotmail MSN-ja, prvih digitalizacij muzike in  predrzno basic mode. Crop-top in kelvin klajn gate, vaju glejam!

V glavnem, after dvojec je drugi EP, After EP 2 - ki ga lahko beremo tudi kot druga epizoda - izdal 17. oktobra.

Lahko jima očitamo pretencioznost nastopa, ambicioznost rabe retronostalgije ali oboževanje Nicklebacka, a v dobi tiktoka se je fino spomniti, da smo preživeli tudi neke drugačne, ne nujno grozno boljše čase. Odlično jih emulirata after, tole je Deep Diving.

Če smo že bili pri tiktokejih - menda je na platformi zvezda regijona Petar Wagner, alias Fantom. Ge tou neznan, vem pa znano informacijo, da je Petar odrastel v romskem naselju v Boru. Ja, vem, ne preveč relevanten poudarek ob res neugodnem tajmingu - gremo zato dalje, oziroma nazaj; Petar je z muziko hitro skočil iz Bora v osemdeseta, njihov sintetizirani patos, pa tudi ustrezne čupice. Stil je celosten, v zvoku in sliki, tudi v njegovem friške komadu.

Ajd, da čujemo, kak solzo potoči Devojka sa tužnim očima

Miks pop trojček zaključuje intrigantna ameriška ustvarjalka rusko-britanskih korenin, Alexandra Drewchin, kreativno poimenovana Eartheater. Njen pristop k popu je vse prej kot enostaven in enoznačen; v njenih komadih niso redki "manj popish" elementi, kot so emulacije izvenzemeljskega,
oktavni preskoki, elektronski eksperimentki. 

Eartheater se je podpisala že pod pet studijskih albumov, deset let mineva od prvenca, Metalepsis. Na njem je bil komad Infinity (zapisan z numeričnim znakom), ki ga je za obletnico izbrala in reciklirala v isti, a drugačen komad. 
Obrnjen na bok sliši na ime 8, v njem slišimo širši zvokovni diapazon, glasnejše bobnarske loope in kakšno struno več. Dovolj modifikacije sta doživela tudi melodija in tekst, da brez sramu komad predstavljamo v današnjem Mikserju. 

Mikser zaključujemo s komadom iz onostranstva - privoščili si bomo grižljaj iz Harlem's Finest.

Podnaslov Return of the King je malo zgovornejši - gre za peti in menda zadnji album, ki ga bodo v imenu Big L-a izdali tisti, ki skrbijo za zanj zapuščino. Lamont Coleman je namreč mrtev - ustreljen februarja '99, za časa svojega življenja je Harlemčan izdal le prvenec Lifestylez ov da Poor & Dangerous.

Za njim je ostalo dosti improvizacij, neizdanih masterjev, naključnega stihoklepstva in bootlegov, dovolj za še štiri plate, torej. Zadnja, ki jo predstavljamo danes, bo izšla na večer vseh svetih, na njej je tudi komad u aint gotta chance, v katerem se je Big L-u pridružil še Nas.

Rest in pis...  aut.

Facebook Twitter Deli