Po londonskih ulicah je minulo sredo na tisoče študentov protestiralo za enakopravno in brezplačno izobraževanje, ki bi temeljilo na obdavčenju bogatih. Pozvali so k obnovitvi sheme posojil in h koncu zmanjševanja števila delovnih mest na univerzah. Protestni shod, ki je potekal brez izgredov, je organizirala nacionalna kampanja proti šolninam in finančnim rezom v šolstvu. Številni študenti, ki bodo diplomirali v letošnjem letu, so namreč med študijem nabrali za 50 tisoč funtov dolgov, kar je nekaj več kot 56 tisoč evrov.
Proti nizu sprememb zakonodaje na področju izobraževanja so konec minulega tedna ponovno protestirali tudi v Italiji. Na milanskih ulicah so študente pričakali policisti v posebni opremi, zato so pred njimi strnili vrste v človeško verigo in jim vzklikali: "Sramota!" Petkove demonstracije so sledile oktobrskim protestom v Milanu, na katerih so študenti in protikapitalistični aktivisti zahtevali odpravo reform nekdanje vlade premiera Mattea Renzija in odstop ministrice za izobraževanje Valerie Fideli. Reforme, ki so jih poimenovali "Dobra šola", med drugim zavezujejo dijake k obveznemu delu v času izobraževanja in uvajajo stroge varčevalne ukrepe.
Dan zahvalnosti v ZDA praznujejo na zadnji četrtek v novembru, dan pred tako imenovanim črnim petkom. V zadnjih letih se je črni petek spremenil v zloglasni dan nakupovanja in postal del tradicije praznovanja dneva zahvalnosti, saj praznično razpoloženi nakupovalci za izdelke s popusti porabijo ogromne količine denarja. Črni petek so v 1950-tih poimenovali policisti v Filadelfiji zaradi nakupovalnega kaosa po dnevu zahvalnosti. Prodajalci so v 1980-tih ponovno odkrili črni petek kot dan, v katerem enkrat v letu dosežejo črne številke, torej zlezejo iz rdečih številk in ustvarijo dobiček. Strastno nakupovalno mrzlico je novi promocijski pristop pripeljal tudi v druge države. Nobene logične razlage ni, zakaj bi morali Slovenci v petek po četrtku, ko Američani pokoljejo na milijone puranov kot zahvalo za dobro letino, množično drveti v trgovine. Prav tako ni nobene logike v odločitvi, da nemška trgovska veriga na osnovi ameriškega običaja slovenskega kupca nagradi s popustom. A zdi se, kot da to nikogar več ne moti, niti se po tem nihče več kritično ne vpraša, v šolstvu se raje ukvarjajo s spolnimi praksami. In tako se zdijo navedena dejstva samo kaprica preobčutljivih medijskih nergačev. Četudi pri nas ne dosega takšnih masovnih razsežnosti, se črnemu petku lahko izognete v nakupovalnih centrih in se pridružite bojkotiranju črnega petka kot protest proti izrojeni potrošniški kulturi.
Študentrobljo pripravlja Študentsko uredništvo.