?krip Inc. ali koliko potro?ni?kega peska si lahko stresete v o?i

Za za?etek kvalitetnega monologa o predstavi, ki se je v?eraj odvila v ljubljanski Stari elektrarni ,  si postavimo nekaj okvirjev za la?jo orientacijo. Predstava je nastala v produkciji zavoda Maska, h koprodukciji predstave pa je pripomogel CUK Kino ?i?ka v sodelovanju z ljubljanskim Bunkerjem. Glavne akterke so tri ?enske, ki jih mar?evi poslu?alci najbr? ne poznate po imenih ampak predvsem po glasovih. Tri pevke treh razli?nih bandov  ki se jih poslu?a na glas so: Kristina Gorovska ? pevka Bernays Propaganda, Tina Peri? ? pevka Ludovik Material in Jelena Rusjan ? pevka skupine TRUS!. Omenjeno trojko za kratek ?as zamenja Neja Tom?i?. Pod re?ijo ?krip inc je prodpisana Jelena Rusjan, dramaturginja predstave je Andreja Kopa?, scenografinja Ne?a Jurman, za glasbo je poskrbel Matija Dolenc, za video Jure Lavrin, za oblikovanje zvoka Jure Vlahovi? in oblikovanje svetlobe je prevzel Igor Remeta. 

Ob besedi?enju o velikih gledali?kih predstavah namenjenih predvsem razkazovanju garderobe in pretiranemu odi?avljanju starej?ih ob?anov audio in video ustvarjalci ponavadi izpadejo iz medijskih poro?il, a ?kip INC je druga?na predstava in audio in video efekti igrajo ?e kako pomembno vlogo. Da je predstava druga?na se zave? ?e preden gre? nanjo. Lokacija pa? odigra svoje. Tudi ob prevzemu karte ne boste dobili standardnega gledali?kega lista ampak ?krip INC kartico ugodnosti. Ob vstopu v dvorano spoznanje da toliko obe?enih likalnikov, me?alnikov in drugih kuhinjskih naprav na enem mestu ?e nisi videl. Scena brez velikih kulis le z malimi gospodinjskimi aparati je kot ?e re?eno delo   Ne?e Jurman. Predstava se za?ne v temi in se v temo pogosto vrne. Za?ne se s pesmijo in se k pesmi pogosto vrne. In kaj druga bi pri?akoval od predstava v kateri glavne vloge zasedajo tri ?enske, ki se pojavljajo na balakanski ?indie? sceni kot vokalistke treh pozanih bandov. 

Predstava je kriti?na. To ste najbr? ?e zasledili. Najbr? tudi to da je v prvi vrsti na udaru potro?ni?tvo.  Dober del kritike gre tudi na potro?nika.  Pa bodisi na tistega tipi?nega, ki bo zamenjal mobilni telefon samo zato ker je pri?la na trg  ?nova generacija?, ali tistega, ki se bo boril proti prvemu na enako potro?ni?ki na?in kot prvi, le z drugimi izdelki. Med predstavo se do?ivlja od spreminjanja scene do sla?enja oziroma preobla?enja igralk, smejanja na odru in kri?anja. Slednje je tudi ve? kot pri?akovano (samo pomislite na kak?no pesem skupin katerih pevke so glavne igralke). ?krip INC  udarja posredno in neposredno. Kritizira dejanja  drugih preko poveli?evanja sebe in se s tem postavlja kot ogledalo za posmeh drugim in zasmehovanje kapitalizma. Kritike je dele?no vse od telefonskih anket do turisti?nih sloganov, glasbe, ukalupljenosti sistema, radia in televizija ter industrialnega benda iz Trbovelj. Tako se med predstavo gledalcu samo od sebe odpre vpra?anje ali si res druga?en, ?e si druga?en na enak na?in kot 1000 drugih? 

?e vas predstava pusti ravnodu?ne bo najbr? problem ta, da si ne priznate. Ne priznate si da ste potro?nik. ?e dejstvo da si pripravljen pla?ati 10?za karto in 25 ? za bencin, zato da vidi? eno predstavo in se potem odpelje? domov je zadosten pokazatelj potro?ni?tva. Pa niti omenil ?e nisem nuje  po ustavljanju na Trojanah. Ker trojanski krof je pa? Trojanski KROF. Kot pravi eden izmed citatov iz predstave vklu?en v video projekcijo ? Razlika med danes in nekdaj ni v tem kar smo ampak v tem kar si ?elimo. Ker danes si ?elimo vse. In ?elja videti predstavo ?krip INC je definitivno vredna javnega priznanja: ?Da, potro?nik sem?

Facebook Twitter Deli