V času, ko se svet ponovno spogleduje z neomejeno rušilno močjo atomskega orožja, bodisi s kokicami v rokah po svetovnih kinoddvoranah, bodisi z bolj resnimi namerami v generalštabih svetovnih velesil, kjer se premleva vprašanje “Bi, al ne bi?”, je jasna le ena stvar - Jedino Bubašvabe Preživljavaju Černobil.
Plastika
Najnovejši album ameriškega producenta Huntera P. Thompsona (AKA Akasha System) z naslovom Pythonia, ki ga je ustvaril v svojem “Green house” studiu v Portlandu, je prijetna kombinacija elektronskih zvokov, ob katerih si z lahkoto predstavljamo mirne in deževne dneve na pacifiški obali. Z združevanjem ambientalnih synthov in počasnih, na trenutke skorajda plemenskih house ritmov Thompson mojstrsko gradi unikaten glasbeni svet, poln odmevov in ponavljanj.
Vsake toliko se pojavi nov album, ki je tako prežet z estetiko nekega preteklega zvoka, da bi ga tudi nadebudni poslušalci brez pomislekov umestili v zlata leta dotičnega žanra. Tak je nov album brazilskega kantavtorja Rogê-ja z naslovom Curyman, na katerem slikovito prepleta sambo, funk in brazilski soul ter nadaljuje zdaj že več desetletij dolgo tradicijo odličnih glasbenikov iz te Južnoameriške države.
V preteklih nekaj tednih ste na naši frekvenci skoraj zagotovo ujeli kakšnega od svežih singlov bratov D’Addario, Briana in Micheala, duet z imenom The Lemon Twigs. Razlog za to je bila njuna težko pričakovana četrta studijska izdaja, ki sta ji nadela ime Everything Harmony, izšla pa je pri založbi Captured Tracks. V sveži Plastiki nekaj besed in celotna plata, kot se spodobi.
V tokratni Plastiki poslušamo album Nature Morte kanadskega eksperimentalnega rock tria BIG|BRAVE, ki ga sestavljajo pevka in kitaristka Robin Wattie, kitarist Mathieu Ball in bobnarka Tasy Hudson.
V tokratni Plastiki prisluhnemo prvi live izdaji vrhunskih hrvaških inštrumentalistov, Tihomirja Hojsaka in Filipa Novosela, albumu Duckling Soup. Dvojec zvok gradi na etno brandu dialoga med tamburo in kontrabasom. Utrjevala sta ga že z mnogimi sodelovanji, med drugim s Tamburaškim orkestrom Hrvaške Radio-Televizije, Vlatkom Stefanovskim in Nenom Belanom, pred kratkim pa sta portfelju priključila še igralec kavala Theodosi Spasov.
“I think Mengistu Haile Mariam is my neighbor.”
Prvi verz uvodnega komada “Asylum” albuma Aethiopes z omembo zimbabvejskega socialističnega diktatorja iz osemdesetih let prejšnjega stoletja poslušalca brž pošlje v misteriozen svet prvega izmed dveh lanskih izdelkov newyorškega reperja billyja woodsa, izdanega pod znamko Backwoodz Studioz. Ob srhljivem vrtinčenju tipk, kitare in trobil, vzorčenim najverjetneje s starih zimbabvejskih plošč, naslikava trdnjavo, polno paranoje in zakonskih prepirov, ki jo bodeče žice, zapornice, varnostniki in kamere varujejo pred zunanjim svetom, kjer strašijo duhovi Mengistujevih tisočerih žrtev, hribe pa polnijo mine.
Pri hiši Moonlee Records je to pot izšel album, ki je nalašč ustvarjen za poletje. Govorimo o albumu Čuka bije pumpa ljubljanske post-punk in power pop zasedbe Lelee.
Izkušeni prekmurski producent Timo Chinala je tik pred novim letom pri nemški založbi Laut & Luise izdal svoj debitantski album Dreamscape. Album z večžanrsko elektroniko tvori zaokroženo in premišljeno celoto, skoraj 45-minutno budno sanjajoče potovanje. Ceste so povečini mehke, vmes se zapeljemo tudi skozi dramatične tunele, album pa nas ob koncu prijazno potreplja po ramenih in odloži na puhasta tla.
15. novembra 2018 smo v Jazz Klubu Satchmo na MARŠ Klubu gostili Madame Brumowski, melanholično indie rock zasedbo prekaljenih mačkov mariborske glasbene scene. MARŠeva ekipa se je takrat spraševala, kako to, da skupina še ni izdala albuma, ne digitalno ne v fizični obliki. Madame Brumowski so namreč že do takrat ustvarili (in na koncertu tudi predstavili) dovolj poslušljivega avtorskega materiala.